BEWA
Spółka BEWA dokonała modernizacji infrastruktury i wdrożyła system Disaster Recovery. Implementacja nowych rozwiązań znacząco ograniczyła koszty i stworzyła nowe możliwości rozwoju.
BEWA Sp. z o.o. jest obecnie jednym z największych producentów wody źródlanej i napojów w Polsce. Spółka specjalizuje się w produkcji tzw. marek własnych, należących do sieci handlowych. Znacząca część produkcji należy do największych polskich sieci handlowych, takich jak: Biedronka, Auchan, Eurocash, Carrefour i Kaufland.
Firma posiada nowoczesne hale, w ramach wyposażenia znajduje się 6 wysokowydajnych linii rozlewniczych. Ponadto do spółki należą cztery stacje, w których wykonuje się odmanganianie i odżelazianie wody, a także: wydmuchiwarki PET, syropiarnię i wszelkie niezbędne urządzenia służące do produkcji wody źródlanej i napojów bezalkoholowych.
Działalność firmy w każdym jej aspekcie jest wspierana poprzez system informatyczny. Pozwala on na śledzenie całej drogi produkcji i dystrybucji produktu – od momentu wykonania po wysyłkę.
„Bez odpowiedniego wsparcia technologicznego nasza działalność byłaby niemożliwa. Dlatego gdy na naszej starej macierzy kończyła się wolna przestrzeń i nie dało się już zapewniać wsparcia aplikacjom biznesowym, podjęliśmy decyzję o zakupie nowych urządzeń. Chcieliśmy mieć dobry sprzęt do obsługi systemów niezbędnych do prowadzenia naszej działalności. Naszym priorytetem było zmodernizowanie posiadanej infrastruktury informatycznej oraz wdrożenie systemu Disaster Recovery” - mówi Roman Siemieniuk, Kierownik Działu IT, BEWA Sp. z o.o.
Spółka zdecydowała się na zakup i wdrożenie dwóch serwerów X3550 M5 oraz macierzy V3700 z licencją Easy Tier. Wybór urządzeń poprzedzony był wnikliwą analizą funkcjonalności oraz kosztów związanych z implementacją dostępnych na rynku rozwiązań. O wyborze zaproponowanego rozwiązania przesądziły właściwości oraz atrakcyjna cena. Serwery X3550 M5 to znakomite rozwiązania, zapewniające doskonałą wydajność, możliwość rozbudowy oraz elastyczność, czyli właściwości niezbędne dla ich wykorzystania w nowoczesnych centrach przetwarzania danych.
Serwery X3550 M5 zapewniają:
• optymalizację i standaryzację infrastruktury,
• redukcję zużycia energii elektr ycznej i wykorzystania przestrzeni serwerowni,
• wzrost bezpieczeństwa środowiska,
• redukcję czasochłonności wykonywanych procesów,
• ułatwienie administracji i zarządzania infrastrukturą.
Z kolei macierz V3700 z licencją Easy Tier to łatwy w obsłudze system pamięci masowej o zwiększonej pojemności, z wbudowaną wirtualizacją pozwalającą na konsolidację pamięci i uproszczenie procedur informatycznych. Macierz V3700 zapewnia dużą wydajność, dostępność i skuteczną ochronę danych.
„Przed wyborem nowych urządzeń weryfikujemy oferty dostępne na rynku. Mimo, że jesteśmy zadowoleni ze współpracy z K3System to sprawdzamy czy ta współpraca przynosi nam oczekiwane korzyści. Jednak i tym razem po sprawdzeniu wszystkich otrzymanych ofert i tak K3System okazało się najlepsze” - mówi Roman Siemieniuk, Kierownik Działu IT, BEWA Sp. z o.o.
„Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować” - mówi Paweł Jedynak, Dyrektor Działu Handlowego, K3System Sp. z o.o.
W lokalizacji podstawowej utworzono klaster wysokiej dostępności w oparciu o oprogramowanie VMware vSphere 6.5.
Do budowy klastra wykorzystano 2 serwery oraz współdzieloną macierz. Sieć SAN – iSCSI 10Gb/s z wykorzystaniem dwóch switchy G8124E. Natomiast w lokalizacji zapasowej wykorzystano elementy posiadanej już infrastruktury. Ważnym elementem rozwiązania jest zastosowanie fizycznego serwera backupu z zainstalowanym oprogramowaniem Veeam Backup & Replication. Serwer backupu pełni również rolę serwera proxy - umożliwia to wykonywanie backupów w trybie Direct SAN (bezpośrednio z macierzy wykorzystując protokół Direct SAN). Dodatkowo serwer backupu Veeam jest odpowiedzialny za replikację do ośrodka zapasowego.
„Podczas projektowania całego rozwiązania oraz samego wdrożenia zwróciliśmy szczególną uwagę na dwa aspekty. Pierwszy - wykorzystanie obecnego sprzętu klienta w celu obniżenia kosztów rozwiązania. Drugi - staranne zaplanowanie kolejnych etapów wdrożenia, aby być przygotowanym na wszystkie możliwe scenariusze, które mogły wystąpić podczas migracji - środowisko w spółce BEWA pracuje praktycznie bez przerwy, a okno serwisowe było bardzo krótkie” - mówi Wojtek Piotrkowicz, Dyrektor Działu Wsparcia Technicznego i Wdrożeń, K3System Sp. z o.o.
Zaproponowane rozwiązanie pozwoliło zredukować koszty i zwiększyć wydajność aplikacji wspomagających działania spółki. Natomiast wdrożenie systemu Disaster Recovery gwarantuje ciągłość działania firmy w przypadku nieoczekiwanych wydarzeń lub awarii.
Pobierz materiał case study (plik PDF)